Cookies

Serwis www.krakownh.pl wykorzystuje pliki cookies, które będą zapisywane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć zapis plików cookies.

UA

Krakowskie klimaty - warsztaty dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Logotyp projektu  - ubrane w nowoczesną geometryczną formę pawie pióro. Pod nim napisy Krakowskie klimaty,  warsztaty dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Opis projektu

Projekt „Krakowskie klimaty - warsztaty dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym” to zadanie wymyślone przez nowohucką młodzież, która zainteresowała się dostępnością przy okazji ubiegłorocznych projektowych działań Ośrodka. Polega na opracowaniu scenariuszy 3 zajęć kulturoznawczych o tematyce krakowskiej dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym - ze specjalnymi potrzebami w zakresie narządu wzroku, słuchu, rozwoju psychicznego oraz bez niepełnosprawności. Scenariusze wykorzystujące lokalne dziedzictwo kulturowe - folklor, legendy i sztukę związaną z Krakowem i Nową Hutą (w tym literaturę dziecięcą twórców piszących o Krakowie) zostaną wymyślone w taki sposób, aby przeprowadzenie zajęć wg nich zastępowało lub uzupełniało wycieczkę do Krakowa znajdującą się w programie nauczania wczesnoszkolnego. Według scenariuszów młodzież przeprowadzi zajęcia pokazowe, których nagrania - wraz z materiałami (również w formie dostępnej) - zostaną udostępnione w sieci do bezpłatnego wykorzystywania przez nauczycieli, bibliotekarzy i rodziców.

Aktualności

Warsztaty w toku

Judyta Koper, Głucha lektorka Polskiego Języka Migowego, zaprasza na swoje warsztaty młodzież uczestniczącą w projekcie "Krakowskie klimaty"

Dostępność dla każdego

Projekt opiera się na pomyśle przystosowania zajęć dla zintegrowanych grup dzieci bez dysfunkcji i ze specjalnymi potrzebami. Dopasowując poziom i treści do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami, pod okiem ekspertów w dziedzinie dostępności, młodzież nauczy się w praktyce co oznacza otwartość i dostępność. A także na co trzeba zwracać uwagę podczas pracy z dziećmi bez i ze specjalnymi potrzebami w jednej grupie, programując przebieg zajęć tak, aby żadna z tych grup nie czuła się pominięta. W przypadku młodych ludzi z klas pedagogicznych będą to kompetencje kluczowe i szansa na rozwój doświadczenia w zakresie pracy z dziećmi o różnych potrzebach.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Dokumenty do pobrania: