Cookies

Serwis www.krakownh.pl wykorzystuje pliki cookies, które będą zapisywane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć zapis plików cookies.

UA

Strefa Klubu Rodziców podczas Festiwalu Rozmaitości

Zdjęcie małej dziewczynki
Gordonki (dla dzieci w wieku 0 – 1) – godzina 13.00 – 13.45

Monika Madej - członkini Polskiego Towarzystwa Edwina E. Gordona, nominowana dwukrotnie do nagrody Słoneczniki w konkursie na najbardziej rozwojowe inicjatywy dla dzieci w kategorii Muzyka (wraz z Ewą Wicher i Aleksandrem Tomczykiem w 2013 r. oraz indywidualnie w 2017 r.). Współzałożycielka Centrum Inicjatyw Twórczych „Dumbadi”, w ramach którego prowadzi od 10 lat zajęcia umuzykalniające oraz koncerty dla dzieci (Muzyczne Podróże Malucha, Bobobrzmienia, Dźwiękowisko). Z wykształcenia ekonomistka i specjalistka ds. praw człowieka i demokratyzacji, z chęci realizowania pasji uczy języka angielskiego i prowadzi zajęcia umuzykalniające niemowląt i dzieci. Absolwentka kursu gordonowskiego „Improwizuję czyli audiuję dla osób kierujących edukacją muzyczną małego dziecka do lat 6” i uczestniczka corocznych seminariów gordonowskich. Mama Kacpra, Alinki i Emilki. Śpiewa w dwóch chórach, w jednym wraz ze swoimi dziećmi, które pasję śpiewania wyssały z mlekiem mamy. Uwielbia pływać w ciepłym morzu latem i szaleć na nartach zimą. Kocha spotkania z przyjaciółmi, podróże, nieskrępowane zabawy z dziećmi, owoce morza i dobrą kawę. Pasjonuje się literaturą dla dzieci, może kiedyś napisze własną książkę :-)

Gordonki - zajęcia umuzykalniające dla niemowląt i dzieci (0-3 lat) to zaproszenie do wspólnego odkrywania świata dźwięków. Przy pomocy muzyki wykonywanej na żywo (śpiew, rytmizacja) dzieci odkrywają świat rytmów i skal. W spontaniczny sposób rozwijają swoje zdolności muzyczne oraz harmonię ruchu. Każdym zajęciom towarzyszą rekwizyty pobudzające dziecięcą wyobraźnię. Warsztaty prowadzone są w oparciu o Teorię Uczenia się Muzyki profesora E.E Gordona, doświadczonego muzyka, pedagoga, jazzmana. Zajęcia "gordonowskie" stymulują rozwój muzyczny dziecka: kształcą słuch muzyczny, wzbogacają słownik rytmiczny i tonalny, doskonalą umiejętności śpiewania. Wpływają korzystnie na koordynację oddech – ruch – śpiew. Wspomagają wszechstronny rozwój dziecka, zarówno motorykę jak i sferę intelektualną – umiejętność koncentracji oraz zdolność komunikowania się. Na warsztatach pracujemy głosem. Jest to pierwszy i najbliższy człowiekowi instrument. Ważną rolę odgrywa także ruch. Dzięki niemu dzieci uczą się rytmicznego, harmonijnego poruszania się, które stanowi podstawę wyczucia i rozumienia rytmu, poznają swoje ciało oraz otaczającą je przestrzeń. Ponadto zajęcia są dla maluchów okazją do uczenia się naśladowania, współdziałania z innymi, podejmowania nowych działań-wyzwań.

Kreatywno – plastyczno – ruchowe (dla dzieci w wieku 2 – 4) godzina 14.15 – 15.15

Elżbieta Chowaniec - absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego na kierunku pedagogiki ogólnej, od ponad 10 lat prowadząca zajęcia muzyczno-ruchowe oraz plastyczne i kreatywne warsztaty, często zero-waste w "Ogródku dla Matki i Dziecka". Z Klubem 303 związana od kilku lat, prowadzi zajęcia nie tylko w Klubie Rodziców, ale także podczas wszelkiego rodzaju wydarzeń organizowanych przez Klub. Prywatnie mama szóstki dzieci uwielbiająca muzykę i rękodzieło.

Zapraszamy dzieci na mocno jesienne spotkanie z muzyką, ruchem, szeleszczącymi jak liście chusteczkami, kolorowymi woreczkami, instrumentami różnego rodzaju i oczywiście pracą plastyczną w kolorach jesieni.


Sensoplastyka (dla dzieci w wieku 1-2) – godzina 15.30 – 16.30

Sylwia Kozub-Szewczyk- pedagog resocjalizacji, psychoterapeutka, absolwentka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, trener umiejętności społecznych, realizator Szkoły dla Rodziców i Wychowawców, instruktor zajęć dla dzieci: Smyko-Multisensoryki, logorytmiki oraz jogi dla dzieci.

SMYKO-MULTISENSORYKA to zajęcia sensoryczne, których program został stworzony w oparciu o teorię integracji sensorycznej. Mają charakter rozwojowy, profilaktyczny, przesiewowy i edukacyjny. Jak są prowadzone? Na zajęciach stymulujemy 7 zmysłów, przede wszystkim skupiając się na 3 podstawowych systemach zmysłowych. Zajęcia są modyfikowane do możliwości i potrzeb poszczególnej grupy. Każde zajęcia przebiegają wg stałego planu. Zabawy i aktywności są proponowane przez prowadzącego, ale jest też czas na zabawę własną. Nigdy nie zmuszamy i nie robimy nic na siłę, zajęcia są tak zaaranżowane, aby każdy znalazł coś dla siebie – staramy się podążać za dzieckiem na ile to tylko możliwe i pod tym kątem modyfikować zabawy.