Czas podsumowań - za nami szkolenia w ramach projektu Kultura bez barier!
Ostatnie miesiące były bardzo intensywne!
Właśnie zakończyliśmy szkolenia realizowane w ramach projektu Kultura bez barier. Przez kilkadziesiąt godzin zdobywaliśmy nowe wiadomości na temat pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu i zaburzeniami związanymi z integracją sensoryczną oraz uczyliśmy się Polskiego Języka Migowego. Nie było łatwo. Godzinami notowaliśmy, dyskutowaliśmy, dopytywaliśmy. Byliśmy zmęczeni, czasami sfrustrowani, bo informacje, które otrzymywaliśmy konfrontowaliśmy z tym, co wydawało nam się, że już wiemy. Momentami było, śmiesznie a czasami trudno.
Po pierwsze, komunikacja!
Kilkadziesiąt godzin spędziliśmy na zajęciach z nauczycielem, a ich niezliczoną ilość w domowym zaciszu na szlifowaniu nauczonych umiejętności — a wszystko to, aby osoby głuche mogły czuć się w naszym Ośrodku swobodniej! Od dawna nasza instytucja dokłada wszelkich starań, by każdy — bez względu na swoją sytuację znalazł w ofercie zajęć coś dla siebie!
Ale mamy też do Was ogromną prośbę, bo jak to bywa z nauką języka — jeśli z niego nie korzystamy to po prostu go zapominamy — wpadnijcie do nas, żebyśmy mogli wspólnie pomigać i nie dać zapomnieć tego, czego się tak pilnie uczyliśmy!
Ale mamy też do Was ogromną prośbę, bo jak to bywa z nauką języka — jeśli z niego nie korzystamy to po prostu go zapominamy — wpadnijcie do nas, żebyśmy mogli wspólnie pomigać i nie dać zapomnieć tego, czego się tak pilnie uczyliśmy!
Po drugie, współpraca!
Zakończyliśmy również szkolenie=a z pracy z dziećmi i osobami w spektrum autyzmu i zaburzeniami sensorycznymi i możemy powiedzieć: "Ufff!". Ale nie dlatego, że teraz czeka nas chwila wytchnienia, tylko dlatego, że dzięki tym szkoleniom jesteśmy spokojniejsi i bardziej pewni — wiemy, jak pracować, na co zwracać uwagę i jak pomóc w trakcie zajęć dzieciom np. z ASD.
Naszej nauce przyświeca cel, żeby nikt nie był wykluczony z zajęć kulturalnych. W końcu nasze hasło to: tworzymy to miejsce razem! Trzymajcie za nas kciuki, teraz przed nami trudniejsza część zdobywania wiedzy — wcielenie jej w życie!
Jeśli znacie rodziców, którzy mają dzieci w spektrum autyzmu, sami macie dzieci z ASD lub jeśli to Wy jesteście w spektrum to my i nasza instytucja jesteśmy otwarci na Wasze potrzeby.
Naszej nauce przyświeca cel, żeby nikt nie był wykluczony z zajęć kulturalnych. W końcu nasze hasło to: tworzymy to miejsce razem! Trzymajcie za nas kciuki, teraz przed nami trudniejsza część zdobywania wiedzy — wcielenie jej w życie!
Jeśli znacie rodziców, którzy mają dzieci w spektrum autyzmu, sami macie dzieci z ASD lub jeśli to Wy jesteście w spektrum to my i nasza instytucja jesteśmy otwarci na Wasze potrzeby.
Po trzecie, zaproszenie!
Dzięki środkom z projektu "Kultura Bez Barier" mieliśmy szansę wyposażyć aż osiem naszych Klubów, biuro oraz Dział Imprez i Promocji w stanowiskowe pętle indukcyjne! Dzięki nim każda osoba słabosłysząca, która ma aparat kompatybilny z pętlą indukcyjną ma możliwości skorzystania u nas w dogodnych dla siebie warunkach z pętli.
Dzięki tym i innym narzędziom, w które wyposażyliśmy Ośrodek, ale także naszym działaniom, czyli szkoleniom, które odbyliśmy zajęcia będą dostępne dla większej ilości osób! A to było naszym celem — żeby kultura nie wykluczała nikogo!
Jesteśmy dla Was i zachęcamy do korzystania z możliwości oferowanych przez naszą instytucję!
A już w najbliższym czasie zaprosimy Was na dostępne dni otwarte – bo przecież dostępność tworzymy razem!
Dzięki tym i innym narzędziom, w które wyposażyliśmy Ośrodek, ale także naszym działaniom, czyli szkoleniom, które odbyliśmy zajęcia będą dostępne dla większej ilości osób! A to było naszym celem — żeby kultura nie wykluczała nikogo!
Jesteśmy dla Was i zachęcamy do korzystania z możliwości oferowanych przez naszą instytucję!
A już w najbliższym czasie zaprosimy Was na dostępne dni otwarte – bo przecież dostępność tworzymy razem!
Realizowane przedsięwzięcie jest częścią projektu „Kultura bez barier”. Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.